Vanliga frågor

Vad är en födelsetavla?

Födelsetavla.se erbjuder en serie unika och personliga födelsetavlor där vi skalar illustrationerna till barnets faktiska födelselängd i skala 1:1. På tavlan trycks även barnets födelseuppgifter: barnets namn, födelsevikt och längd samt plats, datum och tid för födseln.

Hur blir barnets storlek i skala 1:1?

Vi anpassar höjden på illustrationen till den födelselängd du anger vid beställning. Om du anger födelselängden 50 cm, så blir illustrationen av barnet exakt 50 cm hög.

Vilken storlek har födelsetavlorna?

Samtliga födelsetavlor kommer i storleken 50x70 cm.

Medföljer ram?

Ram ingår inte, men ram kan läggas till i vårt designverktyg. Vi säljer även ramar separat här.

Hur är kvalitén på pappret?

Födelsetavlorna är tryckta på 210 g obestruket papper vilket ger en matt och exklusiv look. Samtliga posters trycks i Sverige.

Kan man få födelsetavlan på ett annat språk?

På födelsetavla.se är standardspråket svenska, men om du vill ha ett annat språk, kan du besöka någon av våra Internationella butiker:

Fødselsplakat Norge
Fødselsplakat Danmark
Newbornposter.com

Säljer ni presentkort?

För närvarande är det tyvärr ingenting vi erbjuder.

Hur vet jag om beställningen gått igenom?

Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post kort efter genomförd betalning. Om du inte får en orderbekräftelse inom kort tid kan du kontrollera om den har hamnat i skräppostmappen. Det kan också bero på att du har registrerat fel e-postadress. Kontakta oss i så fall på support@fodelsetavla.se så snart som möjligt.

Hur skickas era produkter?

Vi använder DHL för att skicka samtliga våra paket inom Sverige. Du får ett mejl/sms med information om hämtning, och paketet hämtas ut på ditt lokala DHL-ombud. Du kan spåra ditt paket på DHL's hemsida genom att söka efter kollinumret. Våra produkter skickas från Sverige.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder gratis frakt, oavsett vart i världen du bor.

Hur lång är leveranstiden?

Din order levereras inom 3-7 arbetsdagar.

Har jag reklamationsrätt?

Varje order undersöks och kontrolleras noggrant, men trots det kan skador eller fel uppstå på våra produkter. Om ett fel eller en skada har uppstått under produktion eller transport har du självklart rätt att reklamera varan. Skicka då mail till support@fodelsetavla.se med så mycket information som möjligt: ​​ordernummer, e-postadress, beskrivning av den skador, bilder på affischen eller ramen (och skadad förpackning) samt annan relevant information.

Reklamationsrätten gäller inte om felet beror på att du har lämnat felaktiga uppgifter, såsom namn, födelselängd, vikt, datum, plats eller tid under beställningen. Samtliga reklamationer måste inkomma till oss inom 1 månad från mottagandet.

Har jag ångerrätt?

Eftersom våra födelsetavlor är personliga och trycks efter kundens önskemål, gäller tyvärr inte ångerrätten. Ångerrätten gäller dock ramar.

Hur gör jag om jag har angett fel uppgifter?

När beställningen är genomförd i webbutiken har du ingen möjlighet att ändra de uppgifter du har lämnat. Var därför noggrann när du anger informationen om barnet, och var säker på att du har skrivit allt rätt innan du skickar beställningen. Kom ihåg att du inte kan använda emojis eller bokstäver som tillhör ett annat alfabet i din beställning. Om du ändå upptäcker ett fel när du får födelsetavlan, vänligen kontakta oss på support@fodelsetavla.se, så hittar vi en bra lösning.

Är du en influencer och vill samarbeta med oss?

Vänligen kontakta oss på collabs@fodelsetavla.se.